חיפוש - מישל מרסייה
התמודדות עם נזקי שיער בקיץ - גנים ושושנים

התמודדות עם נזקי שיער בקיץ

תארו לעצמכן כמה חום היינו חשות לולא היה שיער ראשינו מגן עלינו מפני קרני השמש הקופחות בקיץ… למרות שאנו נוטות לשכוח זאת, השיער הוא איבר בפני עצמו. ככזה, עלינו להקדיש לו תשומת לב ולזכור כי יש להחזיר לו טובה ולהשיב לו כגמולו, על ההגנה שהוא מעניק לנו. אז כיצד נקדיש לשיער הראש את תשומת הלב המגיעה לו בחודשים החמים?

עוד לפני שיוצאים לשמש - הגנה על השיער

ישנם מספר צעדים שנוכל לנקוט עוד קודם ליציאה לשמש, שיסייעו בהגנה על בריאות השיער. על מנת להעניק לשיער הגנה מושלמת, מומלץ למרוח עליו קרם לחות שאינו מצריך שטיפה. קרם מסוג זה יזין את השיער בלחות הנחוצה לו. לאחר מכן, מומלץ להשתמש בסרום - עדיף כזה המותז על השיער כספריי - המכיל מרכיבי הגנה, כך "תכלאו" את הלחות הטבעית של השערה ותמנעו התייבשות מיותרת. בנוסף, בכדי להגן על צבע השיער - הטבעי או הצבוע - ניתן להשתמש בחומרים בהם יש אחוזי סיליקון גבוהים, שנועדו לכווץ את מעטפת השיער ובכך למנוע את בריחת הפיגמנטים.

כמה טיפים חשובים להגנה על השיער בקיץ

נסו להימנע ממריחת חומרים שומניים על השיער בחודשי הקיץ החמים. חומרים מסוג זה עלולים לגרום ל"טיגון" של השיער ולפגיעה של ממש בבריאות הקרקפת. על כן, השתדלו להימנע מחומרים מסוג זה ככל הניתן. מומלץ לאסוף את השיער ואפילו יותר מכך, לחבוש כובע! כך תצמצמו את שטח השיער החשוף לשמש וכפועל יוצא, תמזערו את הנזקים שעשויים להיגרם לו. גם כאשר אתן שוחות בים או בבריכה, אספו את השיער.

 

במידה ורחצתם במים מלוחים (אבל לא רק) יש למהר ולשטוף את השיער במים מתוקים (או במילים אחרות: מי ברז). כך תורידו את אחוזי המליחות הגבוהים שדבקו בשיער. למעשה, קרני שמש ומי ים הם שילוב מסוכן לבריאות השיער, שכן הם גורמים להרחבת מעטפת השערה שכתוצאה מכך מתייבשת ומאבדת מהפיגמנט הטבוע בה.

פעמיים שמפו, פעמיים מרכך - בקיץ חופפים פעמיים

לאחר היציאה מהים או הבריכה מומלץ לחפוף את השיער לא פעם אחת, אלא פעמיים! חזרו על רוטינת החפיפה והשימוש במרכך פעמיים וכך, תשיבו לשיער את החיוניות הטבעית שלו. חזרה על הפעולה תעלה את הסיכוי להסיר מהשיער את המלחים והכלור שדבקו בו. מדי פעם, השתמשו גם במסכת לחות לשיער, שתונח על הראש לאחר החפיפה. ודאו כי מרכך השיער שבחרתם אכן מזין בלחות. לא כל מרככי השיער מיועדים לכך, לכן יש להקפיד ולקרוא היטב את שרשום על גבי האריזה.

שיער יבש, צבוע או שומני?

אלו הסובלים משיער יבש במיוחד יעשו בחוכמה אם ישתמשו בקרם לחות ללא שטיפה, בפרט לאחר רחצה בים או בבריכה. שיער מוחלק, צבוע או מסולסל, נוטה להתייבש ולאבד מהלחות הטבעית שלו, אף יותר משיער שלא עבר כל תהליך כימי. לשיער כזה יש להעניק טיפול להחדרת לחות אינטנסיבית, באמצעות מסיכת הזנה. כפי שיודעת כל מי שהתהדרה אי פעם בשיער צבוע, הפיגמנט נוטה לדהות פי כמה במהלך חודשי הקיץ. על מנת לרענן את גוון השיער ולשמר את הצבע הרצוי, מומלץ לבצע שטיפה בחומר נטול אמוניה.

 

שתו הרבה מים, חבשו כובע וזכרו שבכל ימות השנה - כדי להעניק לשיער מראה רענן, חיוני ובריא, יש לגזור אותו מעת לעת, לוודא כי הקצוות אינם מפוצלים ולהזין אותו בכל הלחות והאהבה שאפשר.

הריני לאשר קבלת דיוור של חומרים פרסומיים ועדכונים של מישל מרסייה אחזקות בע״מ באמצעי המדיה השונים. אדם שפרטיו יירשמו במאגר המידע רשאי לפנות להנהלת מישל מרסייה ולקבל את הפרטים הרשומים אודותיו ו/או לבטל הסכמתו לקבלת דיוור

עדכונים מהבלוג

ישירות למייל